OGŁOSZENIE O PRZETARGU
ZAPROJEKTUJ I WYKONAJ ROBOTY BUDOWLANE:
Przebudowa sieci elektroenergetycznej polegająca na skablowaniu linii napowietrznej SN 20 kV L‑420, kolidującej z planowaną zabudową
- nr ew. 131/7, 131/8, 131/9, 131/13 obręb 0004
przy ul. Magazynowej w Kamiennej Górze.
Data zamieszczenia: 22.04.2010 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
- 1) NAZWA I ADRES:Specjalna Strefa Ekonomiczna Małej Przedsiębiorczości S.A., ul. Papieża Jana Pawła II 11A, 58-400 Kamienna Góra, woj. dolnośląskie, tel. 75/ 645 20 30, faks 75/ 645 20 33, 75/ 744 20 17, e-mail: strefa@ssemp.pl
- 2) Rodzaj zamawiającego:Spółka prawa handlowego.
- Adres strony internetowej zamawiającego:www.ssemp.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
- 1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
- 1.1.) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:Przebudowa sieci elektroenergetycznej polegająca na skablowaniu linii napowietrznej SN 20 kV L-420, kolidującej z planowaną zabudową dz. nr ew. 131/7, 131/8, 131/9, 131/13 obręb 0004 przy ul. Magazynowej w Kamiennej Górze.
- 1.2.) Rodzaj zamówienia:roboty budowlane.
- 1.3.) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy sieci elektroenergetycznej polegającej na skablowaniu linii napowietrznej SN 20 kV L-420 na odcinku od rozdzielni 20 kV usytuowanej na terenie stacji R-357 do projektowanego słupa nr 3 linii napowietrznej 20 kV L-420.
Zakres rzeczowy zamówienia obejmuje:
- a) posadowienie jednego projektowanego słupa nr 3 linii L-420 przed stacją transformatorową PT-42002,
- b) wybudowanie linii kablowej SN 20kV typu 3xXRUHAKXS 1×240 mm2na odcinkuod rozdzielni 20 kV usytuowanej na terenie stacji 110/20 kV R-357 do słupa nr 3 linii napowietrznej 20 kV L-420,
- c) prace demontażowe związane z likwidacją odcinka linii napowietrznej 20 kV wraz ze słupami,
Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do:
- opracowania na cały zakres prac kompletnej dokumentacji projektowej, zgodnie z aktualnie obowiązującymi normami oraz przepisami prawa budowlanego i energetycznego, na podstawie warunków technicznych likwidacji kolizjinr TR1/MP/09140/417/2010 z dnia 20.01.2010 r., stanowiących załącznik nr 6 do SIWZ,
- uzyskania niezbędnych opinii, uzgodnień i sprawdzeń rozwiązań projektowych w zakresie wynikającym z przepisów, w tym uzgodnień z EnergiaPro S.A. Oddział w Jeleniej Górze w zakresie rozwiązań technicznych i lokalizacyjnych projektowanej przebudowy sieci elektroenergetycznej,
- uzyskania wymaganych prawem niezbędnych decyzji administracyjnych warunkujących rozpoczęcie procesu budowlanego /pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót nie wymagających pozwolenia na budowę, obejmujące realizację całego zakresu prac/,
- poniesienia kosztów, wg cen obowiązujących na terenie działania EnergiiPro S.A., odpłatnego wyłączenia spod napięcia kolidującej napowietrznej sieci elektroenergetycznej oraz załączenia do sieci elektroenergetycznej skablowanego odcinka linii elektroenergetycznej 20 kV L‑420, o którym mowa w pkt 4.1 SIWZ,
- wykonania prac budowlano-montażowych w zakresie określonym w dokumentacji projektowej, zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, przepisami dotyczącymi wyrobów budowlanych oraz budowy sieci, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- wykonania wszelkich badań i prób a także pomiarów powykonawczych w zakresie koniecznym do odbioru końcowego robót związanych z przebudową i przekazania obiektu do eksploatacji (diagnostyka linii kablowej SN, pomiary elektryczne i geodezyjne),
- przedłożenia do odbioru końcowego prac powykonawczej dokumentacji technicznej i prawnej zgodnej z obowiązującymi wymogami w tym zakresie,
- przywrócenia terenu prac budowlano-montażowych do stanu pierwotnego, uprzątnięcia placu budowy i zwózki materiałów z demontażu (zdemontowane słupy i przewody) do magazynu EnergiiPro S.A., Rejon Dystrybucji w Jeleniej Górze, wskazanego przez EnergiaPro Koncern Energetyczny,
- poniesienie kosztów oszacowania szkód i kosztów odszkodowań wypłaconych dla osób trzecich z tytułu dokonania przebudowy sieci elektroenergetycznej, w tym z tytułu posadowienia słupów i zniszczonych upraw oraz wycinki drzew i krzewów.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia oraz wymagania gwarancyjne Zamawiającego określone zostały w SIWZ i załącznikach do niej. Oferty nie zawierające pełnego zakresu przedmiotu zamówienia zostaną odrzucone.
- 1.4.) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7 – Roboty budowlane
45.23.00.00-8 – Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, linii komunikacyjnych i elektroenergetycznych.
45.23.14.00-9 – Roboty budowlane w zakresie budowy linii energetycznych.
45.31.43.10-7 – Układanie kabli.
45.31.53.00-1 – Instalacje zasilania elektrycznego.
45.31.55.00-3 – Instalacje średniego napięcia.
- 1.5.) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:nie.
- 1.6.)Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
- 1.7.) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:nie.
- 2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:30.09.2010 r.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III. 1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 PLN (słownie złotych: pięć tysięcy i 00/100) przed upływem terminu składania ofert.
III. 1.1.) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia: tak
Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (tj. Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) i ustawą Prawo energetyczne z dnia 10 kwietnia 1997 r. (tj. Dz. U. z 2003 r. Nr 153, poz. 1504 z późn. zm.). Wykonawca robót musi zapewnić wykonanie robót zgodnie z przepisami techniczno-budowlanymi i warunkami BHP, P.POŻ., obowiązującymi przepisami i normami PN/E, przepisami dotyczącymi samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie przepisami dotyczącymi wyrobów budowlanych oraz budowy sieci, urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych.
III. 2) WARUNKI UDZIAŁU
- Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
- Spełniają postanowienia określone w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych – (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655, z późn. zm.) tj. następujące wymagania:
1.1. Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz wykażą aktualną, na dzień składania ofert, polisę, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
1.2. Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie, dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania przedmiotu zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania przedmiotu zamówienia (Wykonawca musi mieć do dyspozycji przy wykonaniu niniejszego zamówienia osoby posiadające doświadczenie oraz kwalifikacje odpowiednie do stanowisk, jakie zostaną tym osobom powierzone) tj.:
- a) wykażą, że dysponują lub będą dysponować projektantem i kierownikiem budowy, którzy posiadają uprawnienia budowlane odpowiednio do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych (podstawa prawna art. 14 ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. – (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów w tym zakresie oraz aktualne zaświadczenie (przynajmniej na dzień składania ofert) o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego,
- b) wykażą należyte wykonanie robót w zakresie budowy lub przebudowy sieci elektroenergetycznej, przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia,
- c) wykażą, że dysponują lub będą dysponować urządzeniami i narzędziami gwarantującymi przeprowadzenie robót.
1.3. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.
1.4. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).
- Ocena spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o kompletność i prawidłowość przedłożonych wraz z ofertą oświadczeń i dokumentów, jakich żąda Zamawiający i zostanie dokonana na podstawie treści tych dokumentów wg formuły spełnia/nie spełnia.
2.1. Każdy z Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia (składających ofertę wspólnie) musi samodzielnie spełnić warunki, o których mowa w pkt 1.1. i 1.4. Pozostała warunki i wymagania zawarte w pkt 1. mogą zostać spełnione łącznie przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
2.2. Oferty wykonawców, którzy przedłożą dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie wymaganych warunków zostaną dopuszczone do badania i oceny.
2.3. Wykonawcy, którzy nie przedłożą dokumentów i oświadczeń potwierdzających spełnianie wymaganych warunków zostaną wykluczeni z postępowania.
Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:
Wykonawcy zobowiązani są do złożenia wraz z ofertą, poniższych oświadczeń i dokumentów:
- Oświadczenia Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej – wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
- Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności, lub wstrzymania w całości wykonania decyzji właściwego organu. Powyższe zaświadczenia muszą być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
- Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca do wykonania zamówienia, w którym wskaże osobę pełniącą funkcję projektanta i kierownika budowy i robót, o których mowa w pkt 1.2. a) Opisu warunków udziału w postępowaniu.
- Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób, o których mowa w pkt 4. – w przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje takimi osobami.
- Dokumenty potwierdzające posiadanie przez osoby, o których mowa w pkt 4. uprawnień budowlanych oraz aktualne zaświadczenie o ich przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego.
- Referencje potwierdzające spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1.2. b) Opisu warunków udziału w postępowaniu.
- Wykaz urządzeń i narzędzi, jakimi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca, potwierdzający spełnienie warunku, o którym mowa w pkt 1.2. c) Opisu warunków udziału w postępowaniu.
- Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia urządzeń i narzędzi, o których mowa w pkt 1.2. c) Opisu warunków udziału w postępowaniu – w przypadku, gdy Wykonawca nie dysponuje nimi.
- Aktualna na dzień składania ofert polisa, o której mowa w pkt 1.1. Opisu warunków udziału w postępowaniu, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej.
- Sprawozdanie F-01 za ostatni kwartał wraz z bilansem i rachunkiem zysków i strat za ubiegły rok obrachunkowy lub inny dokument potwierdzający obroty, w przypadku przedsiębiorców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdań finansowych.
- Dowód wniesienia wadium.
- Z treści w/w dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 1 Opisu warunków udziału w postępowaniu.
- W przypadku wspólnego ubiegania się o niniejsze zamówienie przez dwóch lub więcej Wykonawców, każdy z tych Wykonawców dołącza do oferty dokumenty, o których mowa w pkt 2,3,10 dotyczące każdego z nich. Dokumenty, o których mowa w pkt 2,3,5,6,7,9,10, 11 mogą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy, pozostałe dokumenty należy złożyć w oryginale. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
- Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, do składania dokumentów, o których mowa wyżej stosuje się odpowiednio przepisy zawarte w § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy (Dz. U. z 2006 r. Nr 87, poz. 605 z późn. zm.).
Inne wymagane oświadczenia i dokumenty, które należy dołączyć do ofert:
- W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy.
- W przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie w oryginale dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 Pzp. (ewentualnie umowę o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo). Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
SEKCJA IV: PROCEDURA
- 1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
- 1.1.) Tryb udzielenia zamówienia:przetarg nieograniczony.
- 2) KRYTERIA OCENY OFERT
- 2.1.) Kryteria oceny ofert:najniższa cena (100%).
- 2.2.) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:nie.
- 3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
- 3.1.) Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia:www.ssemp.pl (zakładka Przetargi na roboty budowlane).
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: pok. nr 111 (klatka schodowa „B”, I piętro budynku administracyjnego SSEMP S.A. przy ul. Papieża Jana Pawła II 11A w Kamiennej Górze)
- 3.2.) Termin składania ofert: 06.05.2010 r. do godziny12.00, miejsce: Siedziba Zamawiającego.
- 3.3.) Termin związania ofertą:okres w dniach: 90 (od ostatecznego terminu składania ofert).
- 3.4.) Informacje dodatkowe:
- Zamawiający dopuszcza przekazywanie korespondencji tj. oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji pisemnie lub faksem – na numer faksu 75/ 744-20-17 lub 75/ 645 20 33 z zastrzeżeniem pkt 3.
- Zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną.
- Złożenie oferty, jej wycofanie i zmiana może nastąpić jedynie w formie pisemnej. Złożenie tych pism w innej formie nie wywołuje jakichkolwiek skutków prawnych.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu, na każdym jego etapie, bez podania przyczyn.
- Osobą upoważnioną do kontaktu jest p. Łukasz Sławiński, pokój nr 111 w siedzibie Zamawiającego tel. 75/ 645-20-30, kom 602-853-881, faks 75/ 744-20-17, 75/ 645 20 33 e‑mail: l.slawinski@ssemp.pl